072. The Devil Within...

Dotarło do mnie, że to już 2 tydzień wakacji! W czwartek urodziny, potem 18-stka brata i koniec wakacji. Auć. To boli.

Ostatnio mi się trochę nudziło, więc poprzeglądałam na stronie mojej szkoły tematy maturalne z polskiego, huh, wypisałam sobie 4, pomijając kilka, które mogłabym napisać ale jakoś zrezygnowałam. Choć okultyzm ciekawy, ale nie w tym sensie jaki jest w tematach...


  • " Zabił się młody". Przedstaw sposób funkcjonowania motywu samobójstwa w utworach literackich różnych epok.
  • Motyw zła w literaturze. Omów na wybranych przykładach funkcjonowanie tego motywu.
  • Przedstaw wizerunek Diabła na przykładzie wybranych utworów z różnych epok.
  • Omów sposoby ukazania holocaustu w literaturze oraz filmach.
Przyznaję iż najbardziej ciągnie mnie wizerunek Diabła, tylko potrzebuję jakieś książki dodatkowe, może znacie?



Digital Daggers - The Devil Within

This entry was posted on sobota, 13 lipca 2013. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

15 Responses to “072. The Devil Within...”

  1. Holocaust max oklepany temat, prakycznie wszyscy to biora, przynajmniej u mnie tak bylo i nauczycielki odradzaly, bo komisja juz rzygala jak kolejna osoba byla z tym samym tematem. Ja jestem tegoroczna maturzystka mialam temat: kara jako konsekwencja zbrodni omow na wybranych przykladach bohaterow w literaturze i w filmie. tez troce oklepany, ale mniej, maiąłm 70%, ale mialam w komisji straszna sieke z polskiego, przy normalnych babkach spokojnie 90% moznaby wyciagnac, takze wiesz. a czasu masz duzo :>>

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście wzięłabym pierwszy temat ;) A do tematu diabła przychodzi mi na myśl od razu "Mistrz i Małgorzata" ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja bym pisała o Diable, niecodzienny temat :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie mam, żadnego doświadczenia z maturą z polskiego, ale osobiście napisałabym o holocauscie. Łatwy temat, dużo książek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tych tematów, to wybrałabym o holocausie. Reszta tematów jakoś mnie przeraża.
    Książek z wizerunkiem diabła nie kojarzę. W "Boskiej Komedii" Dantego jest przedstawione całe piekło i wygląd zewnętrzny Lucyfera, a czy coś więcej, to nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i oklepany, ale w nim mogłabym coś przedstawić. Na razie jestem po 1 LO i mam mniej wiedzy, niż maturzyści :D

      Usuń
    2. Tyle, że ja na profilu humanistycznym jestem xd
      Idę nowym systemem i będę miała inną maturę. Z tego co słyszę, to będę musiała zdawać (chyba 2) przedmioty, które teraz mam rozszerzone. Jeśli to prawda, zdawałabym rozszerzony polski, co jednak mnie trochę martwi :D

      Usuń
    3. Dla mnie to czarny humor: wszystkie książki muszę kupować nowe.

      Usuń
  6. ale jestes mroczna XD chociaz o diable tez bym pewnie napisala :DDDD chociaz nie bardzo wiem, jakie ksiazki Ci poradizc hahaha

    OdpowiedzUsuń
  7. Jej, same ciężkie tematy. O diable chyba też coś było w "Kordianie" Słowackiego, w Biblii też sporo znajdziesz, to kopalnia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbezpieczniejsze są tematy, w których możesz przedstawić własny punkt widzenia:) ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  9. hahah dzięki ! no co chwile się coś zmienia, aż jestem ciekawa z czego następne roczniki będą musiały pisać egzaminy :P

    OdpowiedzUsuń